Recenze knihy Nejlepšího copywritera

Ještě před Vánoci spatřila světlo světa dlouho očekávaná kniha o copywritingu od poťouchlého intelektuála Pavla Šenkapouna alias Nejlepšího copywritera. Pavel Šenkapoun platí mezi copywritery za uznávanou autoritu. Je autorem lepších i horších textů na blogu nejlepsicopywriter.cz, figuruje i v nepříliš vtipných „infovideích“ na youtube.web-copywriting-pro-samouky

Šenkapoun je autor kontroverzní, přidrzlý a talentovaný, právě proto sklízí úspěchy v odvětví, které je  v posledních letech vyzdvihováno a ceněno. Knihu ocení nejen začínající copywriteři, ale také všichni podnikatelé, kteří chtějí získat základy internetového marketingu, profilovat vlastní firemní identitu, nebo se zorientovat se alespoň částečně v základní struktuře každého webu etc.

Kniha Webcopywriting pro samouky není první česká kniha o copywritingu. Ale o to vůbec nejde (když se kniha pak lépe prodává, tak ať). Rozhodně však jde o první knihu, která ukojí zvědavost začátečníků, zmapuje nepřehledný terén webového obsahu, a zároveň poskytne dost zajímavých podnětů. Díky tomu všemu autorovi odpustíme průpovídky o sobě samém, ale i  jistou „cool manýru“, která je pro jeho texty typická.

Poslání copywritera

Úvodními kapitolami knihy se táhne myšlenka, se kterou musíme souhlasit – vždycky je lepší, když se na textech podílí sám podnikatel (klient), ten totiž nejlépe zná vlastní produkt i své zákazníky. Copywriter by měl být schopen nasát klientovy požadavky, styl i jedinečnost. Role copywritera není tedy v žádném případě jednoduchá, naopak je komplexní a zcela zásadní. Tyto úvahy mimojiné utvářejí obraz copywritera, který by měl být za svou práci řádně zaplacen.

Značnou část knihy věnuje Šenkapoun analýze webového obsahu, pokud jste již s tvorbou webu trochu seznámeni, nebude pro Vás tato část tolik zajímavá jako kapitoly o samotné tvorbě produktového textu. Právě tady Šenkapoun využívá své zkušenosti a vypráví příběhy se „štastným koncem“.

Kde hledat další inspiraci?

Pokud se o copywriting zajímáte, víte dobře, že vizitkou každého copywritera je vlastní blog. Právě na blozích copywriterů, může začínající copywriter hledat inspiraci. Autorem skvělého e-booku je například Otto Bohuš, kterého Pavel Šenkapoun ve své knize často zmiňuje. Nejlepším učitelem jsou však weby již zavedených značek, to je myšlenka, kterou Pavel Šenkapoun v knize často opakuje. A má pravdu.

(mk)